onsdag 7. april 2010

Gaveeske

Du tar en helt vanlig konfekteske. I dette tilfellet brukte jeg en Kong Haakon eske, men alle konfektesker eller andre pappesker kan brukes. Men husk at dersom du bruker store esker kan det være en fordel å kle dem med gavepapir i stedet for mønsterark. Da slipper du å bruke opp mange ark på en eske.



Så er det bare å måle opp sidene på esken og klippe ut paneler i riktig størrelse og ønsket farge. Det beste er nok å bruke et skjærebrett slik at du får helt rette kanter og lengder, men om du ikke har det går det bra med saks. Jeg har brukt saks og tapetkniv i arbeidet med denne esken, da skjærebrett og scoreboard står på ønskelisten enda. Kantene på papiret blir noe røffere, og det blir noen små sjønnhetsfeil her og der. Men med de fargene jeg valgte til denne esken førte dette bare til et mer rustikk preg i mine øyne.

Jeg hadde bare mønsterark for hånden denne gangen, og siden ingen av dem var store nok til å dekke hele lengden på lokket valgte jeg å gjøre det på en litt annen måte. Jeg tok et meget prangende mønsterark i midten, med et ensfarget ark utenfor. For å skjule skjøtene brukte jeg et ricrac-bånd i naturhvit. Så var det bare å pynte i vei med blomster og annet i ønsket farge.

Resultatet ble som på bildet nedenfor. Jeg er sånn passe fornøyd med helheten, men liker lokket veldig godt! Foreldrene til den lille prinsessen ble i alle fall veldig glade og rørte over gaven, så da kan en vel ikke annet enn å kalle det vellykket!









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar