søndag 21. mars 2010

Fotballkort

På fredag ble eldstegutten i nabohuset 9 år, og her i huset er han som en slags liksomstorebror for Elias. Elias sier til stadighet at når han blir stor så skal han ..... slik som Nichlas. For de som lurer er Nichlas storebroren til Elias sin gode venninne (og innimellom kjæreste) Liv Marit, og sønnen til min gode venninne Anne Lise. Så selv om han er mye eldre enne ungene her i huset gir vi selvsagt en liten gave til tøffingen.

Nichlas er en fotballgutt av rang, og hva passer vel da bedre enn et fotballkort? Jeg tok et svart kort med en åpen firkant på fronten. For å lage en litt stilig effekt tok jeg et transparent ark og limte inni firkanten. Så stanset jeg ut fotballene med Quickkutz-pressen min. Jeg limte så noen fotballer utenpå kortet etter å ha prøvd meg fram med ulike løsninger.





Så fant jeg noen gullbokstaver med glitter på som jeg syns passet på et kort til en gullgutt! Og i tillegg syns jeg kontrasten mellom alt det sorte og hvite og gullbokstavene ble litt stilig.



Bursdagsgutten ønsker seg penger, for han er i sparemodus. Så jeg tenkte at det var greit å kunne lukke kortet ordentlig igjen. Derfor ordnet jeg en lukkemekanisme med svart sheerbånd som knytes. Båndet er festet med fotballer på hver side av innsiden på kortet. På den måten vises ikke limen, og det blir litt stilig dekor inni kortet også.







Så nå gjenstår bare å putte inni en seddel i blå valør og overrekke gaven til den glade 9-åring i selskapet i ettermiddag!

1 kommentar: