onsdag 17. mars 2010

Ny blogg og forsøk på babygave

De siste dagene har jeg hatt Elias hjemme med halsbetennelse, og dette har medført mye stillesitting foran dataen. Facebook blir kjedelig i lengden, så jeg har surfer på scrappesider og scrappeblogger for å få litt inspirasjon. Problemet nå er at hodet er stappfullt av ideer for det ene og det andre på den kreative fronten, og ikke bare scrapping, men mye annet også. Problem? sier dere vel nå og lurer på om jeg er helt skrullete. Vel problemet er ikke alle ideene og tankene jeg har for hva jeg kan og vil lage, men at tiden ikke strekker til. Jeg er jo hjemmeværende for tiden så en skulle tro at jeg hadde tid til det jeg vil, men babyen min er ikke akkurat av det tålmodige slaget, og vi andre som bor her er ikke av det mest ryddige slaget... så mye tid går med til kos og lek med Lucas, som jo er det viktigste, og huslige gjøremål og sysler. Når mannen og eldstemann kommer hjem går det slag i slag med middag, kos og lek, og diverse ærender, så det er først når begge ungene er i seng at en har tid til det en selv ønsker å gjøre. Når en da i tillegg er midt oppi oppussing av en kjeller, og til dels resten av huset også, og ikke har annet sted til hobbyen enn spisestuebordet på stua\kjøkkenbordet, ja da blir det ikke ofte en setter seg ned...

Men nå flommer det over oppi hodet mitt, og jeg føler at jeg må få utløp for litt av kreativiteten. Så i dag når Lucas la seg til å sove, tok jeg fram maling og pensel og fant noen chipboard bokstaver jeg aldri får brukt siden de har så forskjellige mønstre, og ikke minst er så altfor fargerike. Nå er de malt rosa og skal brukes til pynt på en ramme som skal bli gave til ei søt lita prinsesse. Jeg håper i alle fall at jeg syns det blir bra når malingen på rammen og bokstavene har tørket. Men om de ikke blir brukt på rammen så blir de nok brukt på gaveesken jeg skal lage. Jeg skal nemlig scrappe fin en tom konfekteske som skal brukes som gaveeske\kort. Håper at det blir en gave som mottakernes foreldre setter pris på.

Her kommer det noen bilder av gaven til vesle Ingeborg Theoline. Ikke helt ferdig enda altså, da jeg skal fikse noe å ha inni rammen også og gaveesken selvsagt! Men slik blir den om jeg bestemmer meg for å lime på bokstavene (det har jeg ikke gjort enda)... Hmmmm vurdere vurdere ;)







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar